търси
cnsys последен брой търсене архив абонамент за услугата
"Пари"  12 февруари 2004 , 14 стр.
Бум на онлайн рекламата у нас
Dir.bg, Abv.bg, Gbg.bg си разпределят 90 процента от бюджетите

Жюстин Томс

Според експертите в областта на Интернет рекламата у нас през 2004 г. ще е изключително благоприятна за големите рекламни площадки. Ръстът на 2003 спрямо 2002 г. е над 100%, с обеми около 600 000 лв. към 1.5 млн. лв. /обеми и цени към клиента/. Очакванията за тази година също са оптимистични - за ръст около и над 100%. Очакваме удвояване, като тази прогноза е само на база миналогодишни клиенти, споделя Александър Варов, шеф маркетинг и продажби в Mail.bg. Мнозина от топ 50 рекламодателите вече организират редовно онлайн кампании. Прогнозите на специалистите са поне още 5-10 от тях да се включат, както и между 50-70 други нови рекламодатели.
Лидерите сред медиите безспорно са Dir.bg и Gbg.bg, Abv.bg, които до момента си разпределят около 90% от бюджетите. Според анализ на ABC Дизайн през изминалата година парите на рекламодателите са се разпределили между повече онлайн играчи, отколкото през 2002 г., като тази тенденция ще продължи и занапред с развитието на медиите. Веднага след "големите" се нареждат Mail.bg, новинарските сайтове, порталите като Econ.bg, Imoti.net, Lex.bg, специализираните сайтове като Elmaz.com, Kefche.com, Jobtiger.bg, Az-jenata.com и други. Мнението на Александър Варов по отношение на нови рекламни площадки със сериозни заявки е, че такива няма. Според него е възможна появата на нови - 3-5 масови и 10-15 специализирани, които ще развиват само продукта с цел да се появят на рекламния пазар онлайн догодина.


2000 - 2010 © CNsys PLC